Rali

Rali: Visszatér a 90-es évek sikermárkája, a Toyota

""

Új, a Nemzetközi Automobil Szövetség előírásainak megfelelő, 1,6 literes turbós versenymotort fejlesztett ki a Toyota Motorsport részlege, mely azt tervezi, hogy ezzel az erőforrással visszatér a rali-világbajnokság vérkeringésébe. A japán gyártó elképzelése, hogy vélhetően a Yarisba építi be ezt az erőforrást és, ahogy a Peugeot is tervezi a 208-sal, nem a WRC, hanem az S2000-es kategóriában térne vissza a raliba. Az információk alapján a motor egy hete készült el, a Toyota pedig még idén megkezdi a tesztelését. A tervek alapján előbb nem saját csapattal, hanem privát istállóknak ajánlja majd fel a lehetőséget a japán cég, majd az sem kizárt, hogy gyári alakulatként versenyzik előbb az alsóbb osztályban, néhány év múlva pedig akár a WRC királykategóriában is.

A Toyota egyébként 1973 és 1999 között szerepelt a rali-világbajnokságban, melyben összesen 43 futamgyőzelmet és három konstruktőri és több egyéni vb-sikert söpört be. A japán technika leginkább a 90-es években szerepelt kiválóan, 1990-ben és 1992-ben ugyanis Carlos Sainz, 1993-ban Juha Kankkunen, majd 1994-ben Didier Auriol szerzett egyéni világbajnoki címet a márkának. Gyártóként 1993-ban, 1994-ben és 1999-ben ért fel a csúcsra a Toyota, mely azt követően hirtelen kiszállt és a Forma-1-es sorozatba tért át. A 90-es évek sikereit kissé azonban beárnyékolta, hogy 1994-ben kizárta az FIA a WRC-ből a csapatot, miután szabálytalan alkatrészt használt fel turbójához.

""

1999-es kiszállását követően viszont továbbra is gyárt ralis versenygépeket a Toyota, ám egyik ismert nemzetközi sorozatban sem szerepel velük. Legújabb tervének köszönhetően ez azonban hamar megváltozhat, visszatérése pedig tovább színesítené a végre egyre bővebb WRC-s márkapalettát, melyhez a Citroën, a Ford és a Mini mellé jövőre csatlakozik a Volkswagen is.